021 310 5469
pavilion@pavilionmagazine.org
http://www.pavilioncenter.ro
Situat în Piaţa Victoriei, PAVILION - centrul pentru artă si cultură contemporană este situat la parterul unui imobil comunist. Spaţiul a devenit un centru bancar în 1993 şi a rămas ca atare în ultimii 15 ani. Construcţia blocului a început în anii regimului comunist şi a fost terminată la cinci ani după căderea comunismului. Hruşciovicele (apartamente denumite după fostului lider comunist din anii '60) din centrul Bucureştiului sînt martorele transformărilor unei societăţi staliniste către o societate capitalistă, cu puternice consecinţe sociale şi politice. PAVILION este un spaţiu independent, un spaţiu de producţie şi de cercetare audiovizuală, discursivă şi performativă. Este un spaţiu al gîndirii critice şi promovează o perspectivă artistică ce presupune implicarea socială şi politică a artei şi a instituţiilor culturale. PAVILION - centrul pentru artă şi cultură contemporană va funcţiona ca un loc de expoziţie, precum şi ca Punct de Informare al BB5.

Tactics for The Here and Now
19:00 - 04:00expoziţie
Epoziție/Bienala
Curator: Anne Barlow (UK/USA)
Participanti: Abbas Akhavan (IR/CA), Marina Albu (RO), Haris Epaminonda (CY/DE), Klas Eriksson (SE), Ruth Ewan (UK), Aurelien Froment (IE/FR), Ciprian Homorodean (RO/B), Iman Issa (EG/USA), Janice Kerbel (CA/UK), Jill Magid (USA), David Maljkovic (HR), Marina Naprushkina (BY/DE), Ahmet Öğüt (TR/NL), Vesna Pavlović (Serbia), Anahita Razmi (DE), Wael Shawky (EG/FR), Alexandre Singh (FR/USA), Mounira Al Solh (NL/LB) & Bassam Ramlawi (LB), Rinus van der Velde (BE)
In contextul actual al naturii schimbatoare a economiei, societatii si culturii – situatii care sunt adesea numite “vremuri precare” – artistii trebuie sa negocieze adesea pozitii riscante, teritorii contestate, ori situatii in care activitatea culturala interactioneaza sau ofera un contrapunct conditiilor de flux. In cadrul acestui context, Bucharest Biennale 5 reliefează creația unor artiști al căror portofoliu nu constă neapărat în situații evidente, ci mai degrabă în strategii investigative, indirecte sau informale, care poseda propria lor forma de putere.
Prin natura sa, lucrarea cu caracter investigativ exprima un fel de rezistenta atat vitezei si caracterului schimbator al lucrurilor cat si sentimentului crescator de instabilitate care invadeaza traiul cotidian. Mai multe proiecte din cadrul Bienalei implica o revizuire a unor istorii specifice de la civic la personal, producând un alt tip de “cunoaștere” aparte, care nu este neapărat despre nostalgie și nici narativă, ci mai degrabă despre prezentarea unei perspective complexe și contemporane a vietii. Pentru unii, actul cercetării, decoperirea si prezentarea lucrurilor care se afla dincolo de suprafata, a fost ajutat de Internet, prin intermediul caruia pot fi obtinute informatii mai putin cunoscute sau ascunse, care permit noi combinatii de imagini si semnificatii nelimitate sau asociative in natura. Daca ne raportam la simbolurile epocilor anterioare, sau la amintiri colective sau personale, aceste imagini sunt reprezentari complexe ale trecutului si prezentului – “spatii” inchipuite care sunt caracterizate de un grad de incertitudine care le face mai incitante de descifrat. Pentru alti artisti din Bienala, tacticile subterfugiului sau ale infiltrarii sunt intrinseci practicii lor, permitandu-le sa eludeze sau sa negocieze sistemele existente pe care le considera discutabile sau provocatoare. Metodologia lor reflecta o practică care este in continua evolutie, dinamica si sensibila, lucru care este esential pentru situatiile care se schimba repede sau nu sunt inca pe deplin intelese. Utilizand adesea tehnici care se bazeaza pe arta seductiei sau a manipularii, aceste lucrari pot contine inca o critica sociala si politica ascutita, fuzionand comentarii estetice, politice si culturale in moduri in care in mod initial sensurile subiacente erau mascate.
Desfasurarea unor astfel de abordari informale este in mod deosebit rezonanta intr-un oras precum Bucuresti, in cazul in care infrastructura si contextele practicii artistice sunt in proces de evolutie. Proiectele BB5 se vor desfasura in spatii non-profit, in locuri publice si in asezari din oras, actionand ca declaratii si “uverturi” de diferite tipuri, de la angajarea critica pana la jocul ludic in natura. In timp ce multe dintre aceste proiecte se desfasoara in spatii precum: PAVILION – centrul pentru arta si cultura contemporana, Institutul de Cercetari Politice, spatiul de tip artist-run Alert Studio, spatiul unei foste fabrici de textile Make A Point si Casa Presei Libere, unele vor exista doar in domeniul public, prin utilizarea resurselor existente de distributie sau prezentare inafara spatiilor artistice pentru a oferi publicului diverse moduri de a se implica atat in aceste lucrari cat si in ideile din cadrul Bienalei. (Extras din “Tactici pentru aici si acum” de Anne Barlow, publicat in PAVILION #16 – journal for politics and culture, editat de BUCHAREST BIENNALE 5).
BUCHAREST BIENNALE 5 este deschisa intre 25 mai - 22 iulie 2012 in diferite spatii. Mai multe detalii www.bucharestbiennale.org