Toggle navigation
SIBIU
Partener principal
Locuri
Harta
Program
Organizator local
Participanti
Participanti Sibiu
Share
Bogdan Sărătean
Sibiu,Romania
42 ani
A absolvit in anul 2004 Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică ”I.L. Caragiale”, Bucureşti. În anul 2006 a obţinut două premii la Gala Tânărului Actor, organizată de UNITER. La începutul lui 2007, a înfiinţat trupa de teatru tânăr Trimbulinzii, care în scurt timp s-a impus la nivel naţional prin rezultatele obţinute la festivalurile de profil. În anul 2011 a absolvit cursurile de masterat ale UNATC „I.L. Caragiale”, Bucureşti, specializarea REGIE TEATRU. În prezent, este actor la Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu şi director al festivalului “25 de ore de teatru non-stop”; este cadru didactic asociat la Catedra de Teatru a Facultăţii de Litere şi Arte a Universităţii „Lucian Blaga” şi doctorand al Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică I.L.Caragiale, „Bucureşti”. Din decembrie 2012 este mebru activ în proiectul muzical „Lipicioșii”. Din mai 2009, este preşedintele Asociaţiei Culturale „BIS”, O.N.G. care derulează diverse proiecte culturale, printre care „Teatrul din Cartier” şi Festivalul „25 de ore de Teatru Non-Stop”, organizat anual la Sibiu, sub sloganul „Respiră. Teatru”.
Bogdan Sărătean
,
Casandra Vidrighin
Sibiu,Romania
42 ani
În 2003 a absolvit Facultatea de Arte Vizuale Oradea, departamentul sculptură. A lucrat în cadrul Muzeului Național Brukenthal, specializânduse în restaurarea pietrei. A dezvoltat proiecte de educație muzeală pentru elevii de liceu, realizând astfel mai multe expoziții în cadrul muzeului. Inspirată de obiectele și aparaturile casate din muzeu, dezvoltă un proiect conceptual personal pe plan artistic “Vânătoarea de gunoaie”convinsă fiind că nimic nu o să dispară, că totul se reinventează. Drept urmare, proiectele sale artistice au la bază în mare parte obiecte găsite, colecționate, primite, care au o valoare emotional estetică. Ele rămân iremediabil ancorate în sfera socialului și pot fi caracterizate ca făcând parte dintr-un acționalism, o analiză a vieții sociale și umane. Pe lângă acționalism au la bază o dinamică și o forfotă interioară.
Casandra Vidrighin
,
Claudiu Fălămaș
Sibiu,Romania
30 ani
Este actor al Companiei BIS Teatru Sibiu și colaborator la Teatrul Gong și la Teatrul Național Radu Stanca. A absolvit actoria la Universitatea Lucian Blaga din Sibiu. A primit premiul de cel mai bun actor in rol secundar pentru rolul Lorenzo din romeo si Julieta la Festivalul Internațional Kufar din minsk, Bielorusia. A lucrat cu regizori precum: Silviu Purcărete, Alexandru Dabija, Bogdan Sărătean. E membru în proiectul muzical Lipicioșii. E specializat în performance teatral și muzical.
Claudiu Fălămaș
,
Claudiu Nicodin
Sibiu,Romania
38 ani
A studiat sculptura la Universitatea de Arta si Design, Cluj-Napoca si Universidad Del Pais Vasco, Bilbao, Spania (2005). Proiectele expozitionale personale au avut loc la Sibiu la Galeriile Arta (2003) si la Centrul Cultural Habitus (2009). In activitatea expozitionala de grup se inscriu urmatoarele: “100 de Bronzuri” Muzeul de Arta, Cluj-Napoca (2007), expozitia de grup a studentilor Erasmus, Universidad Del Pais Vasco, Bilbao, Spania (2005), “Atelier 202” Apoldu de Sus, Sibiu (2004), “Atelier 35” Sibiu (2003)
Claudiu Nicodin
,
Dan-Raul Pintea
Sibiu,Romania
39 ani
În 2004 a absolvit Facultatea de Arte Plastice, departamentul de Grafică al Universităţii de Arte şi Design, Cluj Napoca, unde şi-a susţinut şi masteratul în 2006. Datorită aptitudinilor a fost angajat că şi tehnician serigraf în cadrul Universităţii un an dar văzând că nu-şi poate dezvolta propriile proiecte s-a întors în Sibiu, pentru a le putea implementa. Ori ca să se întâmple asta a trebuit să-şi reseteze gândirea, pentru a trece la o artă conceptuală de nivelul celei practicate în afară, evitând astfel deprinderile unui mimetism care risca să îl eticheteze că făcând parte din şcoala de la Cluj. Devenind conştient de puterea gândului a devenit interesat să o reflecte prin mijloace vizuale cât mai simple şi directe. Aşa a ajuns să experimentze noi materiale şi tehnici de exprimare care să se preteze concepteleor sale, lucru ce a făcut că abordările lui artistice să fie mai atipice. Drept dovadă că e mai mult cunoscut acum ca “tipul cu Dragoste“. Nu ştiu dacă aţi auzit de el, dar face nişte lucruri cu dragoste faine pe diverse materiale, îmbrăcăminte, ziduri, peste tot prin locurile cu care are tangenţă. Deşi e adeptul spaţiilor alternative a expus şi în galerii cunoscute precum Ivan Gallery (RO), 26 Gallery (RO), Victoria Art Centre (RO), Sala Dalles (RO), Trypthycon (GER), Tempelhof Hangars (GER), Visual Kontakt (GER), Program Gallery (POL), Pavilion (RO), Carol 53 (RO), Studiobruck (RO), Steambox (IRL), Atelier 030202 (RO), Galateca (RO). Ba chiar a şi colaborat pentru o vreme cu Anca Poteraşu Gallery alături de care a avut succes la târgul de artă Preview din Berlin. Ar fi putut să se orienteze spre Europa dar a preferat să rămână în România că să schimbe lucruri, fapt pentru care acum curatoriază şi lucrează în cadrul grupării Nostru, singură mişcare de rezistanţă a artei contemporane sibiene.
Dan-Raul Pintea
,
Dan-Raul Pintea
Sibiu,Romania
39 ani
În 2004 a absolvit Facultatea de Arte Plastice, departamentul de Grafică al Universităţii de Arte şi Design, Cluj Napoca, unde şi-a susţinut şi masteratul în 2006. Datorită aptitudinilor a fost angajat că şi tehnician serigraf în cadrul Universităţii un an dar văzând că nu-şi poate dezvolta propriile proiecte s-a întors în Sibiu, pentru a le putea implementa. Ori ca să se întâmple asta a trebuit să-şi reseteze gândirea, pentru a trece la o artă conceptuală de nivelul celei practicate în afară, evitând astfel deprinderile unui mimetism care risca să îl eticheteze că făcând parte din “şcoala de la Cluj”. Devenind conştient de puterea gândului a devenit interesat să o reflecte prin mijloace vizuale cât mai simple şi directe. Aşa a ajuns să experimentze noi materiale şi tehnici de exprimare care să se preteze concepteleor sale, lucru ce a făcut că abordările lui artistice să fie mai atipice şi deci greu de vândut. Drept dovadă că e mai mult cunoscut acum ca “tipul cu Dragoste“. Nu ştiu dacă aţi auzit de el, dar face nişte lucruri cu dragoste faine pe diverse materiale, îmbrăcăminte, ziduri, în locurile cu care interferează. Deşi e adeptul spaţiilor alternative a expus şi în galerii cunoscute, colaborand pentru o vreme cu Anca Poteraşu Gallery alături de care a avut succes la târgul de artă Preview din Berlin. Ar fi putut să se orienteze spre Europa dar a preferat să rămână în România că să schimbe lucruri, fapt pentru care acum curatoriază şi lucrează în cadrul grupării Nostru, singură mişcare de rezistanţă a artei contemporane sibiene. A curatoriat prima lui expoziţie chiar la inaugurarea grupului Nostru în martie 2016, lunde l-a avut ca invitat pe Dan Perjovschi. Fară a avea un spaţiu al lor ori susţinere financiară, tot a reuşit să organizeze împreuna cu grupul cel puţin o expoziţie pe lună. Dar iata că eforturile au dat roade şi acum Nag vine să susţina demersurile lor prin organizarea acestui eveniment şi la Sibiu.
Dan-Raul Pintea
,
Kristina Ratiu Demuth
Sibiu,Romania
35 ani
Artist si art-terapeut, nascuta in Medias. A absolvit in 2008 Universitatea de Arte Vizuale si Design, Cluj-Napoca, sectia de pictura. Este interesata de cercetarea si aprofundarea plastica a subiectelor care descind din complexe tematice precum: identitate, societate, copilarie, gandire, memorie, paideuma, absurdul etc. Tematica aprofundata prin pictura sau alte medii plastice, precum instalatia si filmul, au apropiat-o de domeniul psihologiei/psihiatriei. Prin urmare, in 2009 a inceput studii de cercetare in domeniul art-terapiei, in cadrul unui Master la Universitatea de Arte si Stiinte Sociale Alanus, Bonn, Germania. Intre 2009-2013 a fost implicata in diverse proiecte de cercetare art-terapeutica in Bonn, Koblenz, Koeln, Herdecke-Dortmund, Germania. Intre 2013-2015 se formeaza in cadrul ICL, Germania in psihoterapia Adleriana. Practica art- si psihoterapeutica este o sursa de inspiratie, un teren de cercetare in activitatea ei de artist. Nu este altceva sau ceva ce se desfasoara paralel, chiar daca uneori isi stau aparent in drum, din motive de timp. “ In art-terapie, rezultatul procesului creativ- de exemplu o imagine realizata de catre persoana X- are potentialul de a declansa un mecanism de curatare, de tratare interioara, prin aducerea la suprafata a unui continut inaccesibil memoriei, care se vrea integrat. In acest sens ma intereseaza realizarea unei dinamici relationale asemanatoare cu cea descoperita de catre mine din postura de art-terapeut, intr-un context artistic, in interactiunea dintre lucrare si privitor.” Lucreaza si traieste in Sibiu, Romania. Expozitii: 2016/ Art Safari Fair, Palatul Dacia, Bucuresti; 2016/ “Spatiu in tranzitie”, Weltkultur, Sibiu, Romania; 2016/ “Expozitie de grup”, Casandra Vidrighin Studio, Sibiu, Romania; 2014/ Artist selectat în cadrul Concursului internaţional de artă Internaţionale Kunst heute 2015, Muenchen Germania ; 2011/ „Mitul în artă şi art-terapie”, Bonn Germania; 2010/ „Apa, o amintire tristă”, Instalaţie şi film de scut metraj, Bonn Germania; 2010/ „Kaleidoskop”, Bonn Germania; 2009/„Don’t get mad Bro“, Pointcontemporary Gallery, Bucureşti România; 2008/ Expoziţia de grup “Young Artists”, Gallery Mie Lefever, Drestelberg Gent, Belgia; 2007/ Rehau Art Campus, Avrig-Sibiu, România; 2007/Expoziţie Rehau Gala (licitaţie susţinută de Sothebys) la MNAC Bucureşti, România; 2007/ Soundworkshop condus de Christina Kubisch, Reşedinţa de vară Samuel von Brukenthal Avrig/Sibiu, România; 2007/ Expoziţia “the 3th temporal vein”, De Muze, Gent Belgia; 2007/ Expoziţia de grup Rout Art, Gent, Belgia; 2006-2007/ Bursa de studiu la „Ecole superieure des Arts Saint-Luc Liege“ Belgia; 2003/ Expoziţia „Demitizare“, Galeria UAP Sibiu. Participări la concursuri, simpozioane şi tabere de artă în ţară şi străinătate. Lucrări în colecţii private în România, Germania, Belgia, Franţa şi Italia.
Kristina Ratiu Demuth
,
Laurențiu Bănescu
Sibiu,Romania
38 ani
Actor român și dramaturg cu peste cincisprezece ani de experiență în teatru ("colibri", "Orfanii", "Bucharest Calling") și film ("Eu când vreau să fluier, fluier "," The Box "," Despre alte mame "). A început cariera de actor la varsta de 16 ani, echipa cu dramaturgul român Peca, și co-fondator BLA, o companie de teatru alternativ. A debutat la Teatrul Luni de la Green Hours, care a fost prima și cea mai importantă etapă în subteran din București. A jucat la Teatrul Odeon, Teatrul Bulandra, Teatrul Mic. A participat la mai multe festivaluri internaționale, inclusiv New York Fringe și Wiesbaden Biennale. Este membru al BIS Teatru Sibiu și al Doctor's Studio București.
Laurențiu Bănescu
,
Lavinia Creţu
Sibiu,Romania
37 ani
este licenţiată a Universităţii de Arte Vizuale şi Design, Cluj Napoca, secţia grafică. În 2005 beneficiază de Bursa Socrates-Erasmus la Universitatea de Arte şi Design din Atena. În 2009 a absolvit masteratul la Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti. Este membru co fondator al două grupuri artistice: Piedică-n talpă în 2010 şi Nos|tru în 2016. Desenul este pentru artistă mediul principal de expresie, abordează însă si pictura. colajul, instalaţia şi arta urbană. Intre expozitiile avute menţionăm: 2006/ Conjuncturi si permanente, Sala Fedes Institutul Irecson, Bucuresti; 2007/ The Art of Culture, Sibiu; 2009/ Formă şi dialog. Raku 25 Gallery, Sângeorz-Băi; 2009/ Familia cuboid, Căminul artei, Bucureşti; 2010/ Lipsüs, Raku 25 Gallery, Sângeorz-Băi; 2013/ L'Art de Roumanie, Atelierul Irinei Irimescu, Sisteron, Franta; 2016/ Spatiu in tranzitie”, Weltkultur, Sibiu Participă la multiple festivaluri, targuri şi rezidente. printre care: 2007/ The art of culture, Simpozion international de Arta contemporana, Sibiu; 2008/ Balchik Art camp, Bulgaria; 2010/ Festivalul de Arta contemporana Kulturkarawane, Regionale 10, Austria; 2011/ Festivalul Ars et sequentia, Mönchenholzhausen, Germania; 2011/ European music and art festival, Mazieres de Touraine, Franţa. 2015/ International Street Art Festival, Sibiu, 2016/ Art Safari Bucuresti Locuieste si lucreaza in Sibiu. “Felul in care percepem fizic, logic, intuitiv tot ceea ce ne inconjoara le am urmarit de-a lungul mai multor proiecte. Elementele care ne compun, contribuie la formarea lumilor, a noastra ca indivizi, la formarea unui context care sa influenteze un anume comportament si evolutie ridica atatea intrebari. Gandurile si lucrarile imi sunt impartite intre cosmogonii traditionale, hidrografia edenica, lumina in stare de unda si particula, bioluminiscenta corpurilor, starea de echilibru intr-un context dinamic, ritualuri sociale sau reflectii asupra timpului, spatiului si memoria colectiva.”
Lavinia Creţu
,
Mihai Zgondoiu
Bucuresti,Romania
38 ani
Este artist vizual și coordonator al Galeriei Atelier 030202 – spaţiu de artă contemporană din București și co-curator al galeriei geamMAT a Muzeului de Artă din Timișoara. În 2004 a absolvit cursurile Facultății de Arte şi Design din Timișoara, secția grafică, în prezent fiind asistent univ. drd. la Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti. Extrem de creativ, Mihai Zgondoiu oscilează cu lejeritate între experimental și tradițional, arta sa abordând o arie largă de genuri și tehnici artistice de la desen, colaj și gravură la new media, video-instalații, performance și artă urbană. Cele mai recente expozitii/proiecte personale sunt: DADA Brancusi / Galeria Galateca – București (2016), The Artist’s Golden Hand / Galeria FivePlus – Viena (2014) & Galeria Aiurart – București (2013), BreakBody / Muzeul de Artă din Timișoara (2012), Lenin’s Sleep / Piața Presei – Bucureşti (2011), The Red Line / Centrul Național al Dansului din Bucureşti (2011), The Red Carpet / Curtea Muzeului Schlooss – Linz, Austria (2011), Freedom as Visual Pattern / Galeria Hampden - Incubator Art Space, Amherst, Massachusetts USA (2010), Me Matrix / Galeria Calina – Timișoara (2009), Me / Galeria de Artă Contemporană a Muzeului Național Brukenthal – Sibiu (2008). A mai participat în proiectele vizuale de grup: Transformation – Muzeul Beelden Aan Zee, Haga 2014, BB6 (Bucharest International Biennial for Contemporary Art #6) 2014, IEEB4 (International Experimental Engraving Biennial – Mogoșoaia 2010), Now Art Now Future (The International Biennial of print – Vilnius 2008), lucrările sale aflându-se în colecții particulare și de stat: Colecția de Artă „Luciano Benetton” (IT), Fundaţia „DFEWA” Stuttgart (DE), Colecția de Artă Herczeg (RO), Colecția Alain Servais (BE), Colecția de Artă Năsui (RO), Muzeul de Artă Vizuală, Galați (RO), Muzeul Florean de Artă Contemporană-Baia-Mare (RO), Muzeul Naţional de Artă-Satu Mare (RO).
Mihai Zgondoiu
,
Pia Ionescu
Sibiu,Romania
35 ani
Manager cultural la Forumul Democrat German din Sibiu si initiatorul proiectului "Kunst in der Stadt - Stadt in der Kunst" (Arta in Oras - Orasul in Arta), serii de proiectii de film in locuri neconventionale
Pia Ionescu
,
Ştefan Radu Creţu
Sibiu,Romania
37 ani
Nascut in Campina Lucreaza si locuieste in Sibiu, Romania. 2006 Licentiat la Universitatea de Arte Vizuale si Design. Cluj Napoca, sectia ceramica 2005 Bursa Socrates Erasmus, Academia de Arte plastice Wroclaw, Poland 2008 Absolvent master la Universitatea Nationala de Arta Bucuresti, sectia sculptura 2013-2016 Doctorand la Universitatea Nationala de Arta, Bucuresti Intre expozitiile sale recente mentionam 2015/“Epoca de piatra a tehnologiei emotionale”, Calina Gallery, Timisoara (personala); 2014/“Transformation”, Muzeul Beelden aan Zee“, Haga, Olanda (grup); 2014/“Sensus Propero”, 418 Contemporary Art Gallery, Bucuresti (personala); 2012,2013,2014/“Workshop at the Danube IV, V, VI”, 418 Contemporary Art Gallery, Bucuresti {grup); 2013/“The art of living“, Pop-up Art Gallery, Bucuresti (grup); 2013/ “Oestridae Dominant”, Proiect 1990, Piata Presei Libere, Bucuresti (personala); 2013/“Disambiguation”, Palatele Brancovenesti, Galeria Cuhnia, Bucuresti (personala); 2012/“Paratarrasius hibridus”, 418 Gallery, Bucuresti (personala). “Ideea de locomotie si miscare este o importanta sursa de inspiratie pe care am ales sa o explorez ca o in variate aspecte. In primul rand studiez mijloacele naturale de locomotie, care implica miscarea in toata diversitatea ei - terestra, acvatica, aeriana, si in acelasi timp desfasor o analiza comparata cu mijloace artificiale de locomotie. Dupa multe incercari de a imi motiva cercetarile prin proiecte si realizari personale, am inceput sa folosesc miscarea in variate proportii, legata de sursa de inspiratie natural-artificiala. Am ajuns la niste sinteze pe care le exprim atat in forme bi cat si tri- dimensionale. Pentru a spori valoarea obiectivului, minimizarea si abstractizarea sunt de asemeni importante. Aceste studii aduc in prim plan relatia dintre forme organice fragmentate si artificialitatea, care sunt ambele abordate intr-o maniera contemporana avand in vedere subiectul si aspecte tehnologice implicate. Cateodata imaginea finala poate purta un caracter ironic ce tinteste limitarile tehnologice care sunt intr- o stare nula de gravitatie, inaintea fenomenului gravitational. Aici este zona in care intervin, minimizand cateva solutii de exploatare a relatie masa-inertie, si anuland forta gravitationala prin solutii legate de zbor sau levitatie. Toate aceste aspecte reprezinta o metafora prin care inteleg sa aduc in prim plan ideea de fragilitatae umana in evolutia sa fizica si cognitiva.”
Ştefan Radu Creţu
,