TIMISOARA

Partener principal
Str. Oituz nr. 4
0256.592.900
arte@arte.uvt.ro

Simpozionul internațional bienal INTERDESIGN 2016 Timișoara

DESIGN
Program:
19:00 - 00:00
Tip eveniment:
Deschis la NAG
Perioada expozitie:
09/13/2016 - 09/13/2016
 
Curatori:
Artisti:
Jiawei CHEN , Alin COZARI , Jinzhu Cui, Luqian Ji , Maurice Kwok , Flavius Lazăr , Cui-Yu Li , Jun Li, Ren Long , Min Li , Yingxi Li , Yuanyuan Lv , Iosif Mihailo, Marijus Musta , Anda Caș, Manuel Dunavățu, V. Gheorghiștean , Eric Kerti , Ruxandra Savu, Adelina Tripon , Adelina Tripon , Ionuț Predescu , Ting Qian , Yijuan Shang, Eniko Szucs , Bogdan Ștefan , Teodora Crișan , Leonard Colăcel , Eliza Ilea , Eliza Ilea , Silviu Maftean , Raoul Peterka , Chi Tian , Xiao Xiao , Sergiu Zegrean , Bei Zhan , Yipeng Hu, Junjie Zhou , Linna Zhu , Chen Zhuo , Shi Qi , Alexandru Bunii , Donghai Cao , Jinxin Chen , Bojun Dai , Yanlong Duan , Tong Hu , Yulin Huang , Wenhui Ju , Siqian Liu , Xiaowei Liu , Yan Pan , Claudiu Petrean , Adrian Popa , Daniela Popa , Lulu Qing , Qiao Wang , Yixuan Wang , Yujia Wei , Mi Xiao , Hui Yan , Hui Yan , Junde Yang , Shiyu Zhang , Lijuan Zhao , Bowen Zheng , Yi Zong , Linbo Zou, Sorina Răsteanu , Ovidiu Subțire , Alexandru Tobă Iova , Ioana Ban , Alexandru Dobrică , Yuanyuan Chen , Hongdouwang , Xue Li , Li Xu , Su Cheng , Yubo Deng , Maja Dokudowicz , Ioannis Anastasiou , Senka Flahovic Filipov , Abdulhamit Gumuslu , Jingrong Guoyang , Denis Ivanov , Alexandru Jakabhazi, Zhija Jiang , Ferenc Kiss , Reka Komondi , Chang Li , Jia Li , Meng Li , Yifan Li , Yang Liang , Liquan Cheng , Jiali Zhang , Camil Mihăescu , Ping Mu , Raiymbek Mukhamediyar , Corina Nani , Sabina Oberholzer , Renato Tagli , Sanem Odabasi , Suie Pei , Sebastian Vârjan , Sebastian Viscol , Jiaqi Wang , Nan Wang , Chiu Wei , Haoxing Xie , Minkai Xie , Krishna Kumaryadav, Xiaodan Yin , Bei Bei Yue , Yan Zhang , Jingyu Zheng

Prin cea de-a doua ediție a Simpozionului Internaţional Interdesign Timișoara se consolidează, în 2016, iniţiativa academică menită a contura poziția Timișoarei de exponent cultural euroregional. În anul 2014, pe când se afla la prima ediţie, evenimentul bienal de design a strâns în jurul Facultăţii de Arte şi Design din Timişoara entuziaști designeri autohtoni şi din străinătate. În mod firesc, atât în jurul nucleului româno-ungaro-sârb, cât şi prin legarea unor noi punţi interculturale, s-a conturat ideea de universalizare a designului. Dacă iniţial se intenționa ca pe schema România – Ungaria – Serbia să fie concentrate creaţiile de design, la capătul demersului a putut fi vorba mai degrabă de o conexiune transcontinentală la ale cărei extremități s-au regăsit ţări precum: România, Serbia, Ungaria, Franţa, Spania, Polonia, Armenia, chiar şi Singapore. În felul acesta, la prima ediție au fost selectate 73 de lucrări aparţinând unui număr de 43 de designeri din cele opt ţări amintite, reunind proiecte din patru categorii distincte, după problematică, subiecte şi abordări. În 2016 am continuat cu un suflu nou, având deja funda-mentul necesar de dezvoltare. Prin colaborările interinstituționale, prin relațiile profesionale cu reputați designeri ori profesori din Europa și Asia au putut fi cooptați designeri din unsprezece țări. Această a doua ediție a Simpozionului internațional Interdesign este de cu totul altă anvergură, putând cu ușurință rivaliza cu prestigioase bienale de design. Un total de 136 de designeri au propus 255 de proiecte pentru acest eveniment. După o atentă deliberare, am selectat 120 de proiecte de design, acestea fiind rezultatul muncii colective sau individuale. Numărul mare de designeri din zona asiatică îi conferă simpozionului un exotism aparte, pe lângă prestanța și impactul mediatic deosebit. Masteranzi, studenți ori absolvenți ai Shanghai Institute of Visual Art, Hubei University of Technology, Wuhan University of Engineering Science, alături de designeri consacrați din Hong Kong, Shanghai și alte mari metropole chineze, au contribuit la această manifestare timișoreană cu deosebite proiecte de design. Asociate celorlalte lucrări europene, proiectele chineze se disting, în primă fază, prin temele de design de produs (ambalaje) pentru diverse produse, toate evidențiind un echilibru atent studiat între comandamentele moderne ale designului, fenomenologia implicită și apartenența culturală tradițională. Acest din urmă aspect constituie un filon distinctiv de valorizare a creațiilor. Nu puține sunt trimiterile – uneori subliminale, alteori fățișe – la moștenirea culturală tradițională chineză. Acest fapt nu subrezește sub nicio formă calitatea designului stricto sensu, ci, din contră, îi conferă particularitate, deosebind-o de ordinar.