1
Camera K'ARTE
Strada George Enescu 2

AKASHA II

PICTURA


Tip eveniment
EXCLUSIV la NAG
Perioada Expozitie
08.10.2021 - 15.10.2021
Artists:

Ay “akasha” fogalom szanszkrit eredetű szó, és az indiai kozmológiában jelentése “tér” és “éter”. Sok esetben az “ég” konotációval is társítható. Căbuz Andrea űrnek határozza meg, amely önmagával telik fel, egy anyag amely önképző.
“A Camera K’ARTE galériában kiállított projekt folytatja a már 2018-ban kiállított festmény sorozatot. Az alkotások vizuális eszközökkel vezetnek rá, hogy megtapasztaljuk azt, ami láthatatlan. Megpróbálom a fizikai síkon megjeleníteni a láthatatlan tér vibrációját, energiáját. Milyen hatást tud közvetíteni egy hely, egy szín, egy tér, egy fuvallat? Az ami érzékelhető de láthatatlan” - Căbuz Andreea.

TRAGAMURA

PICTURA


Tip eveniment
EXCLUSIV la NAG
Perioada Expozitie
17.10.2021 - 21.10.2021
Artists:
“Expozitia din cadrul Noaptea Albă a Galeriilor va fi inspirată de orasul nostru. Dupa 25 de ani la Budapesta, am revenit la Tg Mures si am vazut un oras plin de surprize. As dori sa redau felul in care percep aceste surprize, plecând de la bagajul de informații pe care le-am adus inapoi cu mine” - Herman Levente.

Cotidian

GRAFICA


Tip eveniment
EXCLUSIV la NAG
Perioada Expozitie
16.10.2021 - 16.10.2021
Artists:

Desenele lui BARTIS Noémi cresc dinspre interior, aidoma cochiliilor melcilor. Spirala pe care o descrie cochilia este programată genetic. Chiar şi direcţia spiralei este codată, în funcţie de specie. Cochilia creşte împreună cu melcul de-a lungul vieţii acestuia. Desenele seriei intitulate Cotidian diferă între ele exact în măsura în care diferă între ele şi cochiliile melcilor; dar se pare că şi linia este codată în aceeaşi măsură în artistă. Liniile ei ne fac să simţim că ele pot şerpui şi undui numai astfel. Aceste instantanee despre viaţă, care acaparează într-o manieră organică suprafaţa cartoanelor, prezintă spaţiile şi acţiunile noastre cotidiene în monumentalitatea lor. Să nu credem, deci, că gătitul sau dereticarea nu sunt acte măreţe. Lupta dusă cu aparatele electrocasnice pe câmpurile de bătălie dinlăuntrul locuinţelor noastre strâmte merită înregistrată pentru eternitate. Viaţa petrecută în cotloanele cartierelor de blocuri constituie o provocare chiar mai serioasă, decât comunicarea cu cei care trăiesc aici. Mostrele prelevate de BARTIS Noémi‒ care chiar şi prin caracterul lor necizelat înregistrează cu o sensibilitate aparte componentele familiarităţii ‒ prezintă aceste microcomunităţi şi microclimatul care se stabileşte în jurul acestora. Interioarele locuinţelor ne primesc cu obiecte familiare nouă şi cu mobila standard proprie unei anumite epoci; iar în aceste cămine locul central este bucătăria: spaţiul ce adăposteşte vatra familială. În schimb, dacă nu ne aflăm în apartamente, câte o inscripţie sau anumite spaţii specifice vieţii noastre (piaţa, cinematograful, discoteca) semnalează unde ne aflăm. România oferă cadrul cotidianului nostru furtunos, al spaţiilor dezordonate în care ne petrecem viaţa ‒ fiind totodată martora strădaniilor noastre de a transforma lumea în cămin. Dansăm, facem cumpărături, mergem la cinema – nu avem motive să ne plângem. Cu toate acestea, liniile la care mă refer sunt capabile să redea agitaţia, ce ne cuprinde datorită prezenţei permanente a neplăcerilor, care au devenit parte a vieţii noastre. Seria de faţă ar putea constitui chiar şi reinterpertarea ilustraţiilor unui manual din era socialistă: ne înfăţişează funcţionarea societăţii prin intermediul activităţilor specifice unor pături societale şi grupe de vârstă. Dar un resort tocmai sare din maşina de spălat, când aceasta ne avertizează cu privire la terminarea programului de spălare. Ei şi, bărbatul tocmai apucă unul dintre sânii femeii, când ea poate că-i prepară cina. Deci nu vedem varianta cenzurată: noi trăim exact astfel!

Desenele lui BARTIS Noémi ne trăiesc viaţa.