8
Galeria Quadro
Strada Samuil Micu

(0040)–745–341380

Galeria Quadro este o galerie de artă modernă, înfiinţată în anul 2008 din recunoaşterea faptului că secolul 20 ne-a lăsat o vastă și bogată producție artistică regională, care este puțin cunoscută, prezentată și promovată. Activitatea noastră este focalizată regional, pe arta din Transilvania, însă ne gândim și la regiune în sensul mai larg: România, Europa Centrală și de Est, Blocul de Est etc, cu încărcătura specifică a fiecăruia dintre aceste straturi.

Imaginea Pictură. Despre ieșirea în „realitate”. Bursa Teodor Moraru

PICTURA
Tip eveniment
DESCHIS si la NAG
Perioada Expozitie
05.10.2018 - 20.10.2018
Program
  • 19:00 - Deschidere
  • 00:00 - Inchidere
Fie că vorbim despre pictura abstractă sau cea figurativă, despre acuarelă sau ulei pe pânză, despre colaj sau desen, experimentele tinerilor artiști au fost dublate și de o susținere teoretică solidă. Așa cum afirma artistul în memoria căruia a fost fondat această bursă, Teodor Moraru, „putem să trecem pe lângă forme, imagini și nu le vedem pentru ca nu sunt în programul nostru, nu sunt gândite; pictura trebuie, deci, gândită.” Având în minte acest aspect al tensiunii dintre realitatea imediată și limbajul plastic care o prelucrează și o fixează vizual, ne propunem o recompunere a celor cinci ani de bursă așa cum se vede în demersurile artiștilor finaliști din 2014 până astăzi. Revirimentul picturii la care asistăm astăzi – sau, așa cum numea Hans Ulrich Obrist acest moment, al „urgenței” picturii din punctul de vedere al polifoniei vocilor pe care le-a adus pe scena de artă mondială – determină un larg interes pentru dezvoltarea acestui mediu de expresie și o sondare tot mai angajată a rolului pe care îl poate juca pictura în societatea actuală. Expoziția se bazează pe un joc al abundenței de imagini care ne înconjoară astăzi în contrast cu mizele picturii de a-și decupa propria fâșie reflexivă și autoreflexivă în procesul de cunoaștere și de redescoperire a unor limbaje vizuale. Teodor Moraru își dezvăluia metoda de lucru ca fiind o permanentă oscilare între analiza de atelier și ieșirea în „real”, parcurgând etapele de documentare specifice explorărilor artistice ale generației din care făcea parte, pentru care laboratorul nu era nicidecum sinonim perfect cu atelierul. Laboratorul includea bineînțeles și atelierul, dar transgresa granițele acestui spațiu fizic și se lăsa contaminat de tot ceea ce realitatea impunea ca experiență și ca subiect specific. Artiști prezenți în expoziție, finaliști ai primelor 5 ediții ale Bursei Teodor Moraru, reprezintă un amplu decupaj a ceea ce pictura tânără din România propune astăzi, iar expoziția oferă posibilitatea configurării unor rețele care leagă demersuri variate, din zone conceptuale și geografice diferite, cu instrumente și mize multiple.