10
MATCA artspace
Cluj-Napoca

Artist-run space din Cluj-Napoca

Yet means at this time, or up to now, or at a future time

ARTE PLASTICE


Tip eveniment
DESCHIS si la NAG
Perioada Expozitie
22.09.2020 - 19.10.2020
Prezentul continuu. Memoria care devine. Imaginea memoriei. Stocarea de informație prin imagine. O imagine stocată în memorie a unui lucru care încă parcurge schimbări. A atribui imagini experiențelor și a ne confrunta cu imposibilitatea definirii unui prezent al experienței. Timpul de acum nu poate fi acum fără ce a fost înainte, nici fără ce o să fie. Bucată cu bucată tot ce am așezat până acum. În noi zace acest mod de a ne aminti prin imagine. Ordinea în care alegem să asamblăm piesele de puzzle este o ordine pe care o putem învăța. Succesiuni. Serie. One followed by another. O preocupare continuă poate deveni ritm. Constanta perpetuare a preocupării pentru evoluție. Constanta preocupare a definirii schimbării. Felul cum definim lucrurile, ne definește. A defini înseamnă a opri timpul - clișeul cinematografic de a opri cadrul înspre ceva ce necesită contemplare. Odată cu potențialul de a genera limbaj, unele moduri de a vedea se pot automatiza. Atribuire, asociere, premeditare. Advertisingul oferă un înțeles lucrurilor dinainte ca ele să se închege pe retină; e necesar să spui un prim cuvânt ca mai apoi cineva să continue propoziția în locul tău. A avea un reper. Un mijloc de a parcurge istoria. Adevărurile trebuie revendicate pentru a înțelege încotro. Vag și subtil, un manifest al traseului memoriei ni se înfățișează. Ce a fost ziua de ieri și de unde tot acest cumul? Tot ce am clădit și am revendicat. Tot ce nu am revendicat. Tot ce am ascuns sau se ascunde de noi. Tot ce zace sub ruină. Tot ceea ce rănit, iese la iveală. Tot ceea ce urmează să fie rănit. Tot ceea ce a rămas nerezolvat. Tot ceea ce a fost recompus, reparat, înlocuit. Unde se stochează ceea ce uităm? Fiecare are un mod personal de a parcurge traseul. Cadru cu cadru - apoi un glitch pe care nu îl înțelegem. FFW >>>> A pierde ansamblul în detaliu, sau invers. Un moment care urmează să deturneze tot ceea ce credeam că știm. Cum măsurăm distanțele dintre noi? Care e reperul pentru a nu uita de unde venim? A ne aminti cum să privim e o experiență necesară. În realitate nu putem cu adevărat deconstrui timpul încât să ne întoarcem fizic înapoi. Se schimbă de fapt lucrurile atât de rapid? Ce alegem să preluăm în urma acestui maraton pentru a dărui reprezentării și cum am putea defini printr-un status experiența până acum? În penultima expoziție a proiectului ”Between emergence/y and establishment” continuăm să investigăm stabilitatea, instabilitatea, și urgența/nevoia de a repera un echilibru între cele două - de data aceasta dintr-o perspectivă a memoriei și a modalităților de a o reprezenta. Sub marcajul produs de atipicul 2020 și schimbările sale, expoziția în cauză se concentrează în jurul felurilor în care ne amintim, rememorăm, stocăm și configurăm ceea ce știm, în baza unor procese cumulative care pot transfigura uneori identitatea a ceea ce credem că deținem ca informație. Mijloacele de stocare de cele mai multe ori se întâmpla să dea greș, iar fie că vorbim de tehnologie sau de natura umană, de cele mai multe ori, ceea ce rămâne în timp, e un cumul al layerelor ale aceluiași lucru supus mai multor timpi de expunere, de aici rezultând capacitatea răsturnărilor de situație de a prelua rolul de hacker al imaginilor și informațiilor conservate în amintire. Memoria colectivă joacă un rol important aici, încât devine organismul care poate să configureze o constantă a ceea ce știm la nivel generic, asta până informațiile corecte se amestecă cu informații false și istoria se destabilizează. Expoziția în cauză prezintă unghiuri variate de manifestare a memoriei, printr-o selecție de lucrări care operează atât cu identificarea propriului afect raportat la timpul care trece, dar și cu delimitarea unor lucruri mai concrete care țin de aspectul identificabil al lucrurilor și ordinii lor de a se întâmpla. Proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finațării. Parte din programul evenimentului Noaptea Albă a Galeriilor 2020.