35
Galeria Posibilă
Popa Petre 6

0212117933

Like Water Under the Bridge

FOTOGRAFIE


Tip eveniment
VERNISAJ la NAG
Perioada Expozitie
11.10.2019 - 26.10.2019
Program
  • 20:00 - Deschidere
  • 04:00 - Inchidere
Artist(i):
Curator(i):
Galerist(i):
Cum pot fi abordate teme ca Ascunderea, Uitarea sau Abandonarea în tratarea unui context în care aceste categorii predomină? Mai mult, cum se poate realiza acest lucru utilizând fotografia, un mediu inerent îmbibat în actul documentării și amintirii? Segmentul Dunării ce trece prin România este deopotrivă cel mai lung și în mod ironic cel mai neglijat și slab documentat. O situație ce, deși își are originile în managementul prost din timpul regimului comunist, se datorează în mare parte sistemelor corupte și ineficiente ce l-au urmat, ducând la pauperizarea lentă dar sigură a comunităților din bazin. Acesta e fondul pe care a luat naștere proiectul Like Water Under the Bridge, compus în multiple straturi, fiecare căutând să consolideze și totodată să submineze rolurile obișnuite ale fotografiei. Unul dintre straturi constă în reînscenarea și capturarea unui gest simplu, dar care aduce în discuție tocmai noțiunile de mai sus de abandon, uitare sau ascundere – aruncarea și fotografierea în aer a mai multor obiecte găsite în Dunăre sau pe malurile din bazinul său. Reînscenarea acționează ca o suspendare între lumi și se joacă cu caracterul aparent imediat și candid al cadrului, lumina blițului fiind de obicei singura dovadă a contrariului. Aceeași temă recurentă a seriei care oscilează între prezență și absență, alături de alt tip de joc cu lumina, se găsește în fotogramele realizate utilizând obiectele găsite. Aici actul imprimării pe material fotosensibil funționează în egală măsură ca dovadă și ca lipsă a acesteia, prezența fiind confirmată de absența întunericului pe emulsia fotografică. Similar, peisajele din care obiectele au fost sustrase reprezintă la rândul lor peisaje ascunse. De multe ori greu accesibile pentru niște turiști, cunoscute doar de către localnici, aparținând într-o anumită măsură doar localnicilor (atât cât mai poate orice bucată de pământ să aparțină oamenilor), aceste locuri par la rândul lor uitate de Industrie sau Consumerism deocamdată. O folie subțire de plastic e folosită în prezentarea fotografiilor, acoperind peisajele, lăsând la latitudinea vizitatorului cât își doresc sa vadă. Fluxul și curgerea răului sunt manifestate, la fel cum se întâmplă și cu aerul - suflat de un ventilator creator de forme temporare.