+40 311 016 942
contact@eastwardsprospectus.com
http://www.eastwardsprospectus.com
Înfiinţată în 2014 de către Andrei Breahnă, manager cultural, art dealer şi colecţionar şi Raluca Şoaita, architect şi colecţionar, EASTWARDS PROSPECTUS este printre puţinele galerii sau instituţii de artă contemporană care îşi definesc curajos activitatea pe piaţa de artă internaţională, prin focusul asupra producţiei artistice contemporane din (şi despre) Europa de Est. Alegerea noastră este inspirată de potenţialul artistic al acestei regiuni multiculturale ce reflectă numeroase contexte, mentalităţi, istorii şi limbaje artistice locale.
EASTWARDS PROSPECTUS va cerceta producţia artistică din (şi despre) Europa de Est, pentru a identifica artişti din regiune a căror practică îşi păstrează originalitatea şi puterea de fascinaţie estetică şi discursivă şi la nivel internaţional.

Sebastian Moldovan - / and / you never know what's off
19:00 - 04:00 BucurestiArtist: Sebastian Moldovan
Sebastian Moldovan lucreaza cu lumina si spatiul adevarat. Cu structuri rupte de sistemul de arta. Practica un modernism personal, sincer, neimplicat. Imaginea este insa mereu scoasa din context. Are note excentrice si principii consistente.
Ceva subiectiv si anonim decide asupra mecanismelor vizuale si adauga o seductie necesara.
Subiectele folosite sint locuri si obiecte facute de om: constructii, case, camere, usi, gradini. Elementele spatiale au o monumentalitate linistita dar induc uneori presiune si izolare.
Sebastian Moldovan are o enigmatica legatura cu gradina si casa. Dar la fel de misterios, plantele si obiectele lui primesc inevitabil referintele unei tehnologii acute. O zona liminala intre material si optic.
Exista mereu o linie subtire intre materialitatea densa si un imaginar translucid.
O parte clara si citeva metafore.
Liviana Dan

Marilena Preda Sanc - 'but IT Got Too COLD'
19:00 - 04:00 BucurestiArtist: Marilena Preda Sanc
Curator: Liviana Dan
Marilena Preda Sanc are un sistem propriu de cercetare a abstractiei vizuale. In apararea unui modernism unde natura furnizeaza substanta externa si idea contextul, MPS demonstreaza ca arta abstracta, in special cea geometrica, ramine radicala. Demonstratia are un fel de diversiune logica: sint lucrarile bune pentru ca sint radicale ori sint radicale pentru ca sint bune.
MPS lucreaza cu un repertoriu de forme elementare si cu un set de reguli activate in cimpul vizual. Desenele au o libertate controlata. Minimalismul este supus unei metodologii aditive. Elementele sint dificil de izolat. Sint calitatiile care izoleaza o linie de poezie de o linie de proza. Doar emotia / ca stare de spirit / explica cit de interesant poate fi un triunghi, o sfera, un patrat...Domeniul creativ ramine memoria asemenea unui depozit de imagini.
Rigoarea spartana si regulile geometrice sint favorabile unei imagini netede. Culorile stralucitoare se transforma in alb opac si emotia devine rece, expusa vintului. O abstractie devastata de iarna. Imaginea clara este produsa prin trecerea substantei naturii in natura memoriei.
Desenul devine obiect fizic. Culorile aduc intimitate si sint de tipul: umbra rece, argintiu evaziv, roz-cenusiu cald...Undeva in apropiere MPS introduce un element al timpului. Un pariu luxos cu experimentul.
Liviana Dan