0727.779.636
contact@atelier35.eu
http://www.atelier35.eu
Atelier 35 este un spațiu de proiecte în care acționează HYPERLINK "http://www.larisacrunteanu.com/" Larisa Crunțeanu și HYPERLINK "http://www.xandrapopescu.com/" Xandra Popescu.
Numele Atelier 35 se revendică de la un concept al Uniunii Artiștilor Plastici din România. Acesta s-a materializat sub forma unei rețele de spații dedicate experimentului și artiștilor aflați la început de carieră, în câteva din marile orașe din România. Numărul 35 sugerază ceea ce ințiatorii ar fi considerat limita convențională a tinereții.
În prezent, Atelier 35 cultivă un interes pentru proiecte angajate social și politic, practici periferice și colaborare.
Larisa Crunțeanu a studiat Fotografie și Video în cadrul Universității Naționale de Arte București. În prezent candidează la poziția de doctorand în cadrul aceleiași instituții. Trăiește si lucrează în București.
Xandra Popescu a studiat Dramaturgia în cadrul Universității Naționale de Teatru și Film și are un background în Științe Politice. Trăiește și lucrează în Berlin și București.
În ultimii ani, Atelier 35 a constituit un loc de intervenție și colaborare pentru diferite echipe de artiști sau curatori.

Res Caecas
19:00 - 04:00 BucurestiArtist: Roland Anton Laub
Proiectul Res Caecas abordează două narațiuni arhitecturale, definite de strategii de planificare urbană a două regimuri socialiste diferite.
În munca sa, Roland Laub documentează felul în care sistemele puterii își lasă semnătura asupra peisajului urban.
Originar din București, în urmă cu 15 ani Roland Laub s-a mutat la Munchen și apoi la Berlin. În ultimii trei ani, el a revenit în București în repetate rânduri, în încercarea de a-și reconfigura propria traiectorie în spațiu și timp, între cele două peisaje urbane.
Cercetarea sa ia ca punct de plecare situația absurdă a clădirilor a căror locație a fost schimbată ca urmare a unor motivații ideologice. Cum interferează aceste puncte de referență volatile cu reprezentările noastre despre spațiu și timp?
În lucrarea “De Oratore”, Cicero invocă anecdota lui Simonides de Ceos. Invitat de către aristocratul Scopas sa închine o odă victoriilor sale, Simonides participă la un banchet cu sfârșit tragic. În momentul în care poetul iese afară, acoperișul clădirii se prăbușește, strivind toți participanții până la desfigurare.
Simonides este singurul care poate identifica rămășițele, pe baza amintirilor sale despre poziția fiecărui invitat la masă. De aici metoda mnemotehnică loci - locuri: legarea amintirilor de forme locații specifice.