38
Galeria Sector 1
Strada Baiculesti nr. 29 (Combinatul Fondului Plastic)

40 744 631 631

Sector 1 este o galerie de artă contemporană care funcționează ca un spațiu ce își dorește să contribuie la evoluția comunității artistice, punând pe primul loc ideile artistului, a cărui misiune este de a crea în mod liber, fără constrângeri. Galeria găzduiește, pe de-o parte, operele creatorilor de conținut, iar pe de altă parte vine în întâmpinarea iubitorilor de artă și de frumos care sprijină inițiativele creative. Deschiderea galeriei, în 15 iunie 2017, a coincis cu vernisarea unei expoziții de grup a șapte artiști tineri clujeni - Radu Băieș, Istvan Betuker, Norbert Filep, Pavel Grosu, Lucian Popăilă, Marcel Rusu, Alexandra Șerban - alături de artistul invitat Ioan Sbârciu. Au urmat expoziții personale ale fiecărui artist din această selecție a galeriei. Cea de-a doua expoziție de grup a acelorași artiști alături de care galeria a plecat la drum este un eveniment care a închis acest prim moment al Galeriei Sector 1. Debutul noii etape curatoriale a Galeriei Sector 1 a fost reprezntat de Mother Tongue, o expoziție de grup coagulând viziunea a nu mai puțin de 17 de artiști contemporani asupra limbajului universal al desenului. Frumusețe conștientă reprezintă o altă premieră în programul curatorial al Galeriei Sector 1, marcând debutul colaborării cu patrimoniul de lucrări al artistei Yvonne Hasan. Expoziția urmează retrospectivei Yvonne Hasan de la MNAC si urmărește ca rezultatul procesului de creație al artistei să fie mai apropiat publicului și mai bine înțeles. Dacă până în luna mai expozițiile organizate la Galeria Sector 1 au prezentat lucrările artiștilor rezidenți, în această perioadă prietenii galeriei trebuie să se aștepte la o serie de surprize.

Frumusețe conștientă

ARTE PLASTICE


Tip eveniment
DESCHIS si la NAG
Perioada Expozitie
11.10.2019 - 11.10.2019
Program
  • 14:00 - Deschidere
  • 01:00 - Inchidere
Artist(i):
Curator(i):
Galerist(i):
După expoziția Yvonne Hasan de la MNAC, în care am orchestrat lucrările într-un efect retrospectiv, simt nevoia unei noi simeze, epurată și fluidă, în care rezultatul procesului de creație al artistei să fie mai bine înțeles. Vreau ca procesul de creație să imite devenirea vieții în sine: viața Yvonnei Hasan cu toate detaliile vremurilor în care a trăit și pe care le-a cronicat vizual în opera sa artistică, în scrierile sale, în imaginile țesute, în reliefurile colorate, în colajele și acuarelele sale. Propun să urmărim, în prima expunere a sa într-un spațiu privat al Galeriei Sector 1, cum Yvonne Hasan încapsulează viața proprie într-un jurnal vizual, plin de parfumul epocii. Dacă contextualizăm perioada anilor în care și-a construit laboratorul artistic, ne este mai ușor să ne poziționăm corect față de planul complet al operei sale. Buna prietenă, Nina Cassian, scrie despre lucrările artistei: dincolo de ramele și de limitele lor, aceste obiecte visează și respiră, tinzând să se restituie, să se adaoge naturii din care s-au născut, ceea ce reprezintă unul din rolurile fundamentale ale artei: acela de a îmbogăți preajma existenței noastre cu frumusețe conștientă, valoare și semnificație. Aceste obiecte expuse aici, care visează și respiră, încearcă să ni se destăinuie, atât prin rațiunea autoarei, cât și prin forța lor estetică și particulară. Chiar și inserția din Autoportret este grăitoare, punctând vremurile și idealul frumuseții prin ambalajul reciclat în artă: produs superior - Monalisa, săpunul epidermelor sensibile. Realitatea concretă a artistei, materializatǎ în opera sa, este locul în care se unește gândirea vizuală cu o imaginație perceptivă. Este un loc rece, în care artista este ancorată zi cu zi. Acest loc rece e viața banală, a detaliilor mărunte pe care Yvonne Hasan le transformă ─ cu mijloace artistice și conștiente ─ în artă. Prin „frumusețea conștientă” de care pomenește Nina Cassian, trebuie sǎ înțelegem efortul voit al Yvonnei Hassan de a se sublima în opera sa. A vedea, a înțelege și a fi, unde a fi trebuie ghidat spre a fi imaginat și a fi perceput, prima dată de artistă, apoi de noi - privitorii.